Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie

10 przykazań mądrego odchudzania

Zima to głównie wieczory spędzone pod kocem, z kubkiem gorącego kakao lub herbaty z miodem. Często sobie wtedy folgujemy i dajemy prawo do jedzenia tego, co chcemy. Gdy przychodzi wiosna, przypominamy sobie o noworocznych postanowieniach: „w tym roku na pewno schudnę!”. Oczywiście, każdy moment jest dobry, by wprowadzić zmiany. Trzeba jednak pamiętać, żeby zrobić to rozsądnie i z głową. Żadna dieta nie ma szansy powodzenia, jeśli nie przygotujemy się do niej odpowiednio i nie będziemy konsekwentni w swoich działaniach. Jak więc powinno wyglądać mądre odchudzanie? Przedstawiamy 10 przykazań mądrego odchudzania.

Po pierwsze plan!

Początki każdego przedsięwzięcia bywają trudne. Szczególnie jeśli musimy wprowadzić istotne zmiany lub zrezygnować z czegoś, co szczególnie lubimy. Przysłowiowe wstanie z kanapy to czasem nie lada wyczyn. Gdy już nam się to uda, musimy być konsekwentni, uparcie dążąc do celu. Wiadomo, że każdy z nas jest inny i w inny sposób podchodzi do wyzwań, jednak gdy planujemy rozpocząć walkę ze zbędnymi kilogramami, przyda nam się wsparcie. Mądre odchudzanie przyjdzie nam łatwiej, gdy udamy się po pomoc do specjalisty. Dietetyk opracuje dla nas plan działania, mając na uwadze efekt, który chcielibyśmy osiągnąć. Jest to osoba, która będzie nas wspierać w dążeniu do wyznaczonego celu. Mimo takiej pomocy powinniśmy wpoić sobie przykazania dobrego odchudzania, dzięki którym łatwiej spełnimy swoje marzenia o szczupłej sylwetce.

Konsekwencja i upór gwarantują sukces

Gdy już powiedzieliśmy A, kolejnym krokiem jest powiedzenie B. Decyzja o diecie to krok numer jeden. W następnej kolejności musimy pamiętać o kilku ważnych sprawach, by nasze odchudzanie było nie tylko skuteczne, ale również zdrowe.

Przedstawiamy 10 przykazań mądrego odchudzania.

  1. Dopasuj dietę do trybu życia, jaki prowadzisz.

    Brzmi prosto, ale jest to niezwykle istotna zasada. Wiele zależy od tego, jaki rytm ma Twój dzień. Jeśli pracujesz z domu lub możesz sobie pozwolić na elastyczne godziny pracy, wówczas łatwiej będzie Ci przygotować posiłki w domu czy jeść w regularnych odstępach czasu. Gdy jednak pracujesz na etacie lub Twój tryb życia nie pozwala Ci na dopasowanie obowiązków do wymogów diety, nie rób niczego na siłę. Lepiej zmienić 5 posiłków na 4, żeby były zgodne z zasadami stosowanej przez Ciebie diety, niż miałbyś stawiać cały swój dzień do góry nogami.

  2. Staraj się być wobec siebie szczerym.

    Nie oszukuj się, działaj uczciwie, bo robisz to dla siebie. Udawanie, że jest się na diecie, nikomu nie przyniesie nic dobrego.

  3. Wybieraj mądrze.

    Nie daj się nabrać na slogany reklamowe i chwytliwe hasła. Pamiętaj, że mają one na celu sprzedać produkt, a nie pomóc Ci schudnąć. Czytaj etykiety i poradź się specjalisty. Nie ma cudownych leków na odchudzanie. Gubienie kilogramów wiąże się z ciężką pracą i konsekwencją w działaniu.
    10 przykazań mądrego odchudzania

  4. Nie popadaj w przesadę.

    Ekstrema nigdy nie są dobre. Jedz wszystko, choć z umiarem. Skuteczna dieta nie polega na tym, by wszystkiego sobie odmawiać. Zbilansowane menu to podstawa sukcesu.

  5. Nie katuj się.

    Daj sobie pole do testowania i badania swoich możliwości. Nie każda diety jest dobra dla każdego, warto więc próbować i sprawdzać, jak reaguje na zmiany nasz organizm.

  6. Jeśli wytrwasz na jakimś etapie odchudzania, daj sobie nagrodę.

    Proces chudnięcia jest długotrwały, ale wcale nie musi być koszmarem. Możesz na przykład raz w tygodniu zrobić sobie wytchnienie od diety. Może to być zjedzenie ulubionego dania, które niekoniecznie jest wskazane w naszym menu mądrego odchudzania lecz porcja musi być mała żeby się nie przejeść a zjeść.

  7. Cierpliwość w dążeniu do celu to prawdziwa cnota.

    Nie poddawaj się. Wyciągaj wnioski z popełnionych błędów, by móc skuteczniej działać. Chudnięcie to proces, nie wolno o tym zapominać.

  8. Ćwicz regularnie.

    Tylko połączenie zbilansowanej diety i aktywności fizycznej może dać zadowalające i długotrwałe rezultaty. Warto jednak pamiętać, że także w tym przypadku należy program ćwiczeń dopasować do swoich możliwości i trybu życia. Jeśli nigdy zbyt wiele się nie ruszaliśmy, nie zaczniemy nagle biegać codziennie po 20 km. Lepiej zacząć powoli i z umiarem, żeby nie przeciążyć organizmu.

    10 przykazań mądrego odchudzania

  9. Dziel się swoim szczęściem.

    O sukcesach warto rozmawiać. Jeśli coś Ci się udało, podziel się swoją radością. Sukces smakuje wtedy jeszcze lepiej.

  10. Mądre odchudzanie oznacza również akceptację siebie.

    To dobrze, że chcesz coś zmienić w swoim życiu, jeśli czujesz, że są sprawy wymagające poprawy. Nie chodzi jednak o to, by na siłę zrzucać kilogramy. Rozważnie podejdź do tematu. Pamiętaj, by poradzić się specjalisty i stwórz realny plan, który da się wcielić w życie.

 Rozsądek przede wszystkim

Przykazania mądrego odchudzania mają na celu pomóc Ci działać skutecznie i bez nadmiernego obciążania organizmu i psychiki. Jakiekolwiek działania podejmujemy, musimy postępować rozsądnie. Zmiany są w porządku, o ile wprowadzamy je stopniowo i nie na wariata. Nie bez kozery mówi się, że co nagle, to po diable. Wsłuchajmy się w swoje potrzeby i przyjrzyjmy się sygnałom, które wysyła nasz organizm. Mądre odchudzanie to jadłospis i przepisy, które będziemy w stanie dopasować do swojego trybu życia. Tylko przemyślane i konsekwentne postępowanie jest w stanie doprowadzić nas do sukcesu.

 

Źródło informacji:
https://www.makehappyday.com/nie-moge-schudnac-moja-walka-z-nadwaga-i-20-wskazowek-jak-odchudzac-sie-madrze/

Ładowanie...

Ładowanie