Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie
  • Postaw na test 10:00 01.04.2016
  • Wizyty Promocyjne

    Chcemy być lżejsi na wiosnę

    Lekarz bariatra Beata Będzińska radzi, jak się odżywiać żeby utracić wiosną kilka zbędnych kilogramów

     

    Trzeba pamiętać, że otyłość Jest chorobą. Dlatego Jeśli próbowaliśmy I nie udało nam się schudnąć, najlepiej skontaktować się z doświadczonym lekarzem, który poradzi, w jaki sposób o siebie zadbać.

    Z nadejściem wiosny trzeba dostarczyć organizmowi jak najwięcej ruchu, ale bez sapania i potu, taka by się zrelaksować, dotlenić, a przy okazji spalić trochę kalorii. Nie należy od razu brać się do ostrego treningu, bo jedyne, co po nim pozostanie, to zakwasy i niechęć do dalszego wysiłku.

     

    Dietę powinniśmy wzbogacić przede wszystkim warzywami, ale bez przesady, ponieważ warzywa, które można teraz kupić, są najczęściej szklarniowe, uprawiane na sztucznych dodatkach, a przez to nie są najzdrowsze.

     

    chcemybyc

     

    Należy wyeliminować ziemniaki, zwłaszcza frytki, które są kaloryczną bombą. Białe pieczywo zastąpmy gruboziarnistym, razowym lub I chrupkim i smarujmy je nisko tłuszczowym masłem, majonezem light, keczupem lub musztardą. Pomińmy cukier, a zamiast niego używajmy słodziku. Dobrze też wyeliminować z diety słodycze. Można za to zjeść budyń zrobiony z odtłuszczonego I mleka lub kisiel owocowy.

     

    Łakomczuchy mogą przygotować sernik na zimno z chudego twarożku na waflu, słodzony słodzikiem i z owocową galaretka na wierzchu. Od czasu do czasu można zjeść kostkę czekolady, jednak jeśli chcemy schudnąć, a nie jedynie zachować dotychczasową wagę, lepiej jej unikać. Zawarty w kakao magnez można dostarczyć do organizmu, łykając odpowiednie tabletki.

     

    Warto też pamiętać o jedzeniu dużych ilości nabiału, wszelkiego rodzaju jogurtów, kefirów i maślanek. Nie zapominajmy przy tym, że niskotłuszczowe są jedynie twarożki, zaś sery żółte i wszelkiego rodzaju serki topione są wysokokaloryczne.

     

    Dobrze zamienić mięso na owoce, morza i ryby, aby wzbogacić zapasy nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jeżeli zdecydujemy się na mięso, niech będzie to raczej cielęcina lub wołowina, a nie wieprzowina.

     

    Pijmy dużo niegazowanej lub odgazowanej wody mineralnej, miętę (bardzo smaczna jest z rumiankiem), wszelkiego rodzaju herbatki owocowe, a także zwykłą herbatę czarną, zieloną lub białą. Herbatki przeczyszczające i popędzające nie są wskazane, gdyż nie każdemu służą. Wybierajmy soki warzywne, np. pomidorowy, selerowy, z owocowych najlepsze będą grejpfrutowy lub z czarnej po-rzeczki. Niewskazane są nektary i słodkie soki, np. brzoskwiniowy czy bananowy. Wysokokaloryczne są napoje kolorowe, a ponadto bąbelki nie sprzyjają prawidłowej przemianie materii.

     

    Bardzo ważne jest, abyśmy jedli regularnie, mniej więcej o tej samej porze. Nie pomijajmy posiłków, żeby nie doprowadzać do uczucia głodu, ponieważ potem staramy się jeść dwa razy tyle, co normalnie. Kończmy jeść o 18, najpóźniej 19, aby organizm zdążył wszystko przetrawić przed snem.

     

    W ten sposób możemy schudnąć około kilograma tygodniowo, co jest optymalne dla zachowania zdrowia i urody. Zbyt gwałtowna utrata wagi . nie jest wskazana, gdyż zakłóca gospodarkę elektrolitową, pozbawia organizm odpowiedniej ilości białka (szczególnie istotne dla młodzieży i osób starszych), witamin, minerałów i makroelementów.

    NOT. JOANNA WRÓŻYŃSKA

     

    Beata Będzińska jest lekarzem medycyny przemysłowej, bariatrą z 25letnlm doświadczeniem. Dzięki jej poradom Polacy utracili już w sumie 600 ton wagi ciała.

    Ładowanie