Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie
  • Postaw na test 10:00 01.04.2016
  • Wizyty Promocyjne

    Dieta dla dzieci – zdrowe fast foody

    Dla większości dzieci wizyta w Mc Donaldzie to szczyt marzeń. Zajadają się tłustymi frytkami, hamburgerami, żywnością wysoko przetworzoną W tym samym czasie ich rodzice aż drżą na myśl o ilości dostarczonych do organizmu kalorii. Wiadomo, że młodzieży nie zachęcimy zwykłym schabowym i gotowanymi ziemniaczkami z koperkiem. Można jednak  spróbować zmienić ich żywieniowe preferencje, od czasu do czasu serwując zdrowe fast foody.

    Dieta dla dzieci – zdrowe fast foody

    Tak zwane „szybkie” dania cieszą się dużą popularnością wśród najmłodszych. Niewiele jednak mają wspólnego ze zdrowym i zbilansowanym jedzeniem. Są one wysokokaloryczne i jednocześnie ubogie w składniki odżywcze. Jest jednak dobra wiadomość: większość dań, tak popularnych wśród młodzieży, można w prosty sposób odchudzić. Dzięki temu  mamy szansę zadbać o zdrowie naszych milusińskich.

    Dietetyczne fast foody

    Kaloryczność dań tego typu można znacząco zmniejszyć jeśli będziemy przygotowywać je w domu. Wystarczy, że wprowadzimy niewielkie zmiany do znanych i lubianych dań, a rezultat przerośnie nasze oczekiwania. Pizzę uwielbia praktycznie każde dziecko. Można znacząco obniżyć ilość kalorii w tym daniu jeśli użyjemy sera o niskiej zawartości tłuszczu. Na wierzchu połóżmy chudą szynkę, zamiast tradycyjnego salami. Jeśli do tego wspólnie z naszymi pociechami przygotujemy sos i całość przystroimy świeżymy warzywami to otrzymamy danie znacznie zdrowsze, niż mrożona pizza z supermarketu. Osoby czujące się pewniej w kuchni mogą spróbować zrobić własne ciasto. Warto wówczas skorzystać z mąki razowej, by zwiększyć ilość błonnika i substancji odżywczych.

    Kolejną potrawą, za którą nasze dzieci dałyby się pokroić, są hamburgery. Mimo że, powszechnie uważa się, że jest to jedna z najbardziej kalorycznych potraw, nawet ją możemy z powodzeniem odchudzić.  Wystarczy przygotować kotlet z chudego mięsa i przesmażyć na grillowej patelni bez użycia tłuszczu. Do tego możemy użyć świeżych warzyw i własnoręcznie przygotowanego sosu na bazie pomidorów. Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie bułek pełnoziarnistych. Jeśli Wasze dzieci lubią eksperymenty kulinarne, możecie im zaproponować stworzenie hamburgera wegetariańskiego z kotletem na bazie soczewicy lub buraka.

    zdrowe fast foody

    Frytki i chipsy to jeden z najbardziej popularnych fast foodów. Jeśli będziemy je przygotowywać samodzielnie z ziemniaków i smażyć wyłącznie w świeżym tłuszczu, będą z pewnością zdrowsze, niż te przygotowywane z gotowych półproduktów. Warto pokusić się o przygotowanie frytek z innych warzyw. Pokrojone w paseczki: marchew, pietruszka, seler doskonale się do tego nadają. Zamiast smażyć, możemy je upiec w piekarniku, skrapiając odrobiną oliwy. W podobny sposób przygotujemy chipsy. Wystarczy pokroić w plasterki swoje ulubione warzywo. Może to być seler, ziemniak, burak lub chociażby batat. Podobnie jak warzywne frytki, chipsy przygotowujemy w piekarniku.

    Daniem nieco mniej kalorycznym, niż te przedstawione do tej pory, jest tortilla.  Jednakże nawet tą potrawę można uczynić jeszcze zdrowszą. Wystarczy, że użyjemy placków z mąki razowej (są dostępne w większych sklepach),  a zamiast kawałków panierowanego kurczaka wykorzystamy grillowane mięso. W ten sposób przygotowana tortilla będzie nie tylko smaczniejsza, lecz również lepiej przyswajalna dla organizmu.

    Zdrowe fast foody – pomysł na rodzinne gotowanie

    Dzięki powyższym przykładom jesteście w stanie przygotować w domu smaczne i pełnowartościowe potrawy. Mogą być one doskonałą alternatywą dla wszechobecnych fast foodów. Odpowiednio podane z pewnością trafią do gustu naszej młodzieży.

    Dodatkową wartością może być wspólne przyrządzanie potraw. Nie tylko nastolatek, lecz również nieco młodsze dziecko będzie w stanie wykonać wiele potraw samodzielnie lub z niewielką pomocą dorosłego. Dzięki temu będziemy mieć szansę przekazać fascynację zdrową kuchnią naszym pociechą. Wspólne gotowanie sprzyja rozmowom i pomaga wzmocnić rodzinne więzi. Dzięki temu nie tylko spowodujemy, że nasze dzieci zaczną się zdrowiej odżywiać, lecz również mamy szanse na poprawienie naszych relacji z młodszym pokoleniem.

    Ładowanie...

    Translate »
    Ładowanie