Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie

Dieta jogurtowa – jedna z mniej wymagających, ale czy skuteczna?

Internet pęka w szwach od różnego rodzaju diet odchudzających. Ich specyfika bywa bardzo odmienna. Jedne są bardziej restrykcyjne, inne z kolei dają stosującym ją osobom większe pole manewru. Oczywiście wśród najpopularniejszych są te, które obiecują szybkie rezultaty w zamian za minimum wyrzeczeń. Czy to jednak możliwe, aby schudnąć bez jakichkolwiek poświęceń? Czy rozwiązanie takie jak dieta jogurtowa można traktować poważnie?

Dieta jogurtowa — smaczna, ale czy skuteczna?

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się dieta jogurtowa, która nie należy do klasycznych diet, które zakładają wykluczenie z menu pewnych składników. Jest to rozwiązanie oparte między innymi na redukcji, czyli na zmniejszeniu dziennej kaloryczności. Dodatkowo jadłospis uzupełnia się o produkty mleczne, na przykład jogurty i kefiry. Dopuszcza się ponadto sezonowe owoce. Należy przy tym pamiętać, że nie wolno stosować jej dłużej niż 14 dni. Specjaliści są jednak podzieleni w kwestii skuteczności tego wariantu. Niektórzy uważają, że dieta jogurtowa nie przynosi wymiernych korzyści. Jak jest w rzeczywistości? Na czym rozwiązanie to dokładnie polega?

jogurt1

Na czym opiera się dieta jogurtowa?

Z założenia ten sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów opiera się na kilku prostych zasadach. Jest on jednak bardziej zabiegiem odchudzającym, a nie dietą, którą można stosować przez dłuższy czas. Wręcz przeciwnie, zgodnie z zaleceniami okres stosowania nie może przekroczyć dwóch tygodni. Warto przy tym wiedzieć, że nie jest to monodieta. Główną wytyczną jest to, by zmniejszyć ilość spożywanych w ciągu dnia kalorii, ale bez eliminowania jakichkolwiek składników potrzebnych do prawidłowego rozwoju.

Zwolennicy tego rozwiązania sugerują, że w czasie jego stosowania możemy zgubić aż sześć kilogramów! Należy przy tym pamiętać jednak o kilku ważnych zasadach. Kluczowe jest więc, aby zjadać trzy główne posiłki, pomiędzy którymi dopuszczalne są zdrowe przekąski. Produkty takie jak kefir oraz jogurt stanowią w tej diecie swego rodzaju uzupełnienie. Oprócz nich musimy zjadać pełnowartościowe dania, choć w nieco pomniejszonych porcjach. Ważne jest ponadto, aby wybierać produkty sezonowe, świeże i jak najmniej przetworzone. Dodatkowo musimy pamiętać o odpowiednim poziomie nawodnienia. Przyjmuje się, że w ciągu dnia należy wypić około 1,5 litra wody lub herbat i naparów z ziół.

Czy warto stosować dietę jogurtową?

Warto pamiętać, że wśród wielu różnych metod odchudzania dieta jogurtowa należy do stosunkowo mało obciążających. Nie musimy w niej stosować restrykcyjnych zasad, a efekty widać już po dwóch tygodniach. Należy przy tym wziąć pod uwagę, że nie stawia ona przed stosującą ją osobom zbyt wielkich ograniczeń. To, co najbardziej działa w tym przypadku to żywe kultury bakterii zawarte w produktach nabiałowych. Dzięki nim wspomagamy swój organizm w procesie odchudzania. Pomagamy również skutecznie oczyszczać swoje ciało ze szkodliwych substancji. Co więcej, rozwiązanie to nie wywołuje efektu jo-jo, dzięki czemu bez stresu możemy cieszyć się satysfakcjonującymi efektami.

Ciemniejsze strony diety jogurtowej

Jak w każdym przypadku także i tutaj znajdziemy pewne mankamenty. Jednym z najważniejszych jest to, że, stosując takie rozwiązanie, musimy pogodzić się z myślą, że przez pewien czas będziemy jedli niemal cały czas to samo. Jogurty i kefiry stanowią bowiem ważny składnik tej metody. Co więcej, nie mogą z niej skorzystać osoby, które cierpią na nietolerancję nabiału. Należy także brać pod uwagę, że spożycie dużej ilości tego rodzaju produktów może doprowadzić nas do bólu brzucha lub do mało przyjemnych wzdęć. Dodatkowym minusem może być również fakt, że wybór wysokowartościowych składników wiąże się z koniecznością wydania większej ilości pieniędzy. Zwykle bowiem takie rozwiązania kosztują więcej.

dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa — stosować czy nie stosować?

W tej kwestii zdania będą z pewnością podzielone. Sposób ten zdecydowanie powinny odrzucić osoby, które na co dzień nie spożywają produktów mlecznych albo jedzą je w bardzo małych ilościach. Może im to bowiem przysporzyć więcej szkody niż pożytku. Co więcej, musimy liczyć się z pewną monotonią, ponieważ, mimo że jogurty nie stanowią tu jedynego składnika, są integralną częścią tej diety. Nie da się jednak ukryć, że metoda ta należy do bardziej skutecznych. Jest przy tym także w pełni wartościowa, ponieważ nie eliminuje żadnego ze składników odżywczych. Warto jednak ściśle przestrzegać zalecanego czasu trwania oraz tego, aby po zakończeniu kuracji nadal jeść zdrowe i w pełni zbilansowane posiłki. Tylko w ten sposób zapewniamy sobie idealną sylwetkę.

Co jeść na diecie jogurtowej?

Pozornie możliwości do wyboru mamy niewiele, w praktyce jednak, szczególnie latem, możemy komponować ciekawe i smaczne posiłki, przestrzegając jednocześnie zasad tego rozwiązania. Kiedy za oknem grzeje słońce, znacznie łatwiej nam będzie planować i przygotowywać codzienne menu, zgodne z wytycznymi diety jogurtowej. Na straganach znajdziemy przecież szerokie spektrum możliwości sezonowych owoców i warzyw. Jesienią i zimą z kolei dobrze jest sięgnąć po warzywa korzeniowe, kiszonki oraz orzechy, zgodnie z zasadą, że dieta wcale nie musi być niesmaczna.

Po więcej szczegółów dobrze jest jednak skierować się do specjalisty dietetyka. Na podstawie naszych indywidualnych uwarunkowań oraz potrzeb wskaże on, jakie rozwiązanie będzie dla nas najlepsze i w pełni bezpieczne.

Ładowanie...

Ładowanie