Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie
  • Postaw na test 10:00 01.04.2016
  • Wizyty Promocyjne

    Dieta pudełkowa – jak wybrać odpowiednią? Część 2

    W poprzednim artykule ogólnie opisaliśmy, co to jest dieta pudełkowa, jakie są jej podstawowe rodzaje i czym się charakteryzuje według zaleceń dietetyka. W tej części artykułu przedstawimy kilka najbardziej znanych przykładów diety pudełkowej.

    Dieta pudełkowa – przykłady

    Dieta zbilansowana

    W tej diecie otrzymujemy różne produkty np. mięso, nabiał, warzywa, owoce, ryby, zboża itp. Makroskładniki – białko, węglowodany i tłuszcz występują w zrównoważonych proporcjach. Dieta ta jest przeznaczona dla osób, które nie mają alergii na określone produkty. Należy pamiętać o dopasowaniu kaloryczności diety do swoich potrzeb, bazując na obliczeniach. W diecie zbilansowanej można wyróżnić następujące przykłady diet np.: sportową, bez glutenu i bez laktozy oraz bez cukru lub niskowęglowodanową.

    Dieta Sportowa

    Diety sportowe charakteryzują się większą kalorycznością (nawet do 4000 kcal) i są przeznaczone przede wszystkim dla osób intensywnie uprawiających sport (4-5 razy w tygodniu). Można też spotkać wersję diety z większą ilością białka lub węglowodanów i odpowiednio wybrać w zależności od tego, czy uprawiamy sporty wytrzymałościowe, czy siłowe.

    Diety bez glutenu i bez laktozy

    Wiele osób cierpi na celiakię lub alergię na laktozę. Dla nich opracowano specjalne diety pudełkowe, które w swoim założeniu nie zawierają produktów powodujących reakcje alergiczne. Jednak firmy cateringowe często nie dają 100% gwarancji „czystości” tych posiłków. Są one przygotowywane w tych samych pomieszczeniach, co regularne pudełka.

    Diety bez cukru lub niskowęglowodanowe

    W tej kategorii może być kilka rodzajów diet. Przykładem jest dieta bezcukrowa (z wyjątkiem produktów zawierających cukier rafinowany), z niską ilością węglowodanów (ta ostatnia dziennie dostarcza ciału mniej niż 20% kalorii z węglowodanów) oraz ketogeniczna posiadająca prawie zerową zawartość tych związków. Minusem jest to, że zawiera ona dużo tłuszczu. Takie diety zaleca się osobom, które nie czują się dobrze spożywając duże ilości np. chleba, ryżu, kasz, makaronów, owoców itp. Jeżeli dana osoba ma skłonności do objadania się słodyczami lub cierpi na insulinooporność, cukrzycę, problemy z tarczycą, to wówczas wskazane jest zastosowanie tego rodzaju diety pudełkowej.

    Diety bez mięsa, ryb, dla wegetarian, czy wegan

    Jeżeli dana osoba nie spożywa produktów pochodzenia zwierzęcego lub jest weganinem, to też można dla niej ułożyć dietę pudełkową. Plusem takiej diety jest pewność, że jej makroskładniki zbilansowano we właściwy sposób. Ważne jest, aby diety pozbawione mięsa miały odpowiednie źródła białka, które pomogą skutecznie zmieniać sylwetkę.

    dieta pudełkowa

    Dieta pudełkowa – wybieranie firmy cateringowej

    Jeżeli już zdecydowaliśmy się na rodzaj diety pudełkowej uwzględniającej nasze indywidualne potrzeby żywieniowe, kaloryczność oraz skonsultowaliśmy się z dietetykiem, to musimy poszukać firmy cateringowej. W Internecie jest bardzo dużo informacji na temat cateringu dietetycznego oferowanego przez jego producentów. Istotne jest także zapoznanie się nie tylko z tymi ofertami, ale również z opiniami klientów korzystających z ich usług. Należy sprawdzić, jak wyglądają śniadania, obiady i kolacje. Może się zdarzyć, że dania, które wyglądają przeciętnie na zdjęciach, oceniane są przez konsumentów jako pyszne, wybornie świeże, wartościowe i smaczne. Dalej ważna jest cena i jakość obsługi.

    Dieta pudełkowa – obszar dostarczania posiłków i ich częstotliwość

    Wiadomo, że mieszkańcy dużych aglomeracji, takich jak Warszawa, Kraków, Łódź, Trójmiasto, czy Poznań mają możliwość wybierania wśród wielu ofert firm cateringowych. W przypadku małego miasta może się okazać, że w nim są np. tylko dwie albo trzy firmy oferujące dietę pudełkową. Wówczas również należy sprawdzić opinie o danej firmie.

    Zazwyczaj dieta pudełkowa jest dostarczana pod wskazany adres codziennie rano. Niektórzy klienci mają jednak czas np. w dni wolne i potrafią przyrządzać sobie dobre posiłki. Wówczas można wybrać opcję cateringu pudełkowego nie na wszystkie dni tygodnia, ale tylko od poniedziałku do piątku. Jeśli zdecydujemy się na dietę przez cały tydzień, to więcej zapłacimy.

    Podsumowując, dieta pudełkowa to bardzo wygodne rozwiązanie, możliwość zadbania o swoje zdrowie i szczupłą, lub też umięśnioną sylwetkę. Jest to także dobry sposób dla osób, które nie potrafią odchudzać się, tak by uniknąć efektu yo-yo. Należy dodać, iż samo korzystanie z przygotowanego jedzenia nie daje efektów jeśli np. będziemy podjadać coś poza pudełkami. Podczas weekendu przyrządzając samemu posiłki należy także przestrzegać zasad zdrowego odżywiania i wprowadzania regularnej aktywności fizycznej. Inny rozdział, to diety pudełkowe określonego rodzaju uwzględniające nasze schorzenia, alergie i gusta.

    Powinniśmy zatem przestrzegać zasad, które określił nasz dietetyk, dostosowując dla nas dietę indywidualną. Wybieranie diety pudełkowej nie jest zatem wcale takie proste. Z jednej bowiem strony nasze potrzeby, gusta i często także choroby wymuszają zastosowanie specjalnych rozwiązań przez daną firmę cateringową z uwzględnieniem wytycznych dietetyka. Z drugiej zaś strony sami musimy się zdyscyplinować do jej przestrzegania.

    Źródła:

    https://mamafit.pl/5-rad-jak-wybrac-idealna-diete-pudelkowa/

    https://jansloniewicz.pl/dieta/dieta-pudelkowa-co-to-jest-jak-wybrac-poradnik-2020/

    Ładowanie...

    Translate »
    Ładowanie