Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie
  • Postaw na test 10:00 01.04.2016
  • Wizyty Promocyjne

    Dieta w pracy lekkie przekąski z warzyw i owoców

    Praca to takie miejsce, w którym każdego dnia pojawia się wiele niezdrowych pokus. Koleżanki przynoszą pyszne ciasteczka, batoniki, czekoladki, pączki i zachęcają do spróbowania pięknie wyglądających przekąsek, próbując sobie w ten sposób umilać dzień. W takich okolicznościach trudno jest wytrwać. Jednakże są sposoby na odnalezienie się w takiej sytuacji. Alternatywą jest posiadanie przy sobie lekkich przekąsek z warzyw i owoców. Jakie produkty warto zabierać ze sobą do pracy? – Dieta w pracy.

    Warzywa i owoce są dobre na wszystko

    Wysiłek fizyczny lub psychiczny podejmowany w pracy, sprawia że mózg i mięśnie człowieka w zależności od profesji zgłaszają zapotrzebowanie na odpowiednią ilość składników odżywczych. W rezultacie pojawia się głód. Rozwiązaniem problemu jest zdrowa przekąska, którą warto mieć przy sobie. Doskonałym pomysłem są warzywa i owoce. W tym przypadku dobrze sprawdzi się marchewka, ogórki, pomidorki koktajlowe, rzodkiewka lub kiełki. Z owoców warto wybrać truskawki, wiśnie, maliny, agrest, jeżyny, borówki, gruszki, czy banany. Takie produkty dostarczają wiele witamin, przede wszystkim witaminę C oraz odpowiednie dawki cennego błonnika. Istotne jest także to, że warzyw i owoce zaspakajają głód na długo i chronią przed zaparciami.

    Orzechy jako doskonała alternatywa przekąski w pracy

    Innym przykładem lekkiej przekąski, którą można zabrać ze sobą do pracy, są orzech. W tym aspekcie szczególnie sprawdzą się orzechy włoskie. To bardzo cenny produkt, który zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, przede wszystkim witaminę E i C. Na szczególną uwagę zasługuje obecność niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są on potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Zapewniają skuteczną ochronę przed chorobami serca. Co więcej, orzechy włoskie dostarczają do ludzkiego układu składnik określany mianem kwasu lanolinowego, który jest potrzebny do dobrego działania układu nerwowego. Warto także wskazać, że orzechy to źródło ważnych pierwiastków, a mianowicie magnezu, wapnia, żelaza, fosforu i potasu.

    dieta w pracy

    Pestki dyni

    Doskonałą alternatywą, jeżeli chodzi o zdrowe przekąski do pracy, są pestki dyni. Jest to produkt, który dostarcza do układu człowieka odpowiednie ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. Innym elementem są cenne aminokwasy. Pestki dyni pozytywnie działają na paznokcie, a także włosy. Obecność lecytyny przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Składnik ten poprawia koncentracje i wspiera procesy myślowe. Fitosterole zabezpieczają przed rozwojem prostaty. Dlatego są szczególnie polecane mężczyznom. Pestki dyni to bardzo skuteczny produkt w walce z pasożytami układu pokarmowego. Oprócz pestek dyni na uwagę zasługują również pestki słonecznika. Wskazana alternatywa dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych i antyoksydantów. Stanowią one także skarbnicę cynku.

    Dieta w pracy — zdrowe sałatki

    Dobrym pomysłem na lekką przekąskę w pracy są sałatki. Bogactwo różnorodnych składników, z których są komponowane, sprawia, że stanowią wspaniałe źródło cennych witamin i minerałów. Do przygotowania sałatki wystarczą pomidorki, kiełki, sałata, papryka, można także dodać jajko lub ser sałatkowy i polać zdrowym sosem winegret. Sałatki wyglądają pięknie, są zdrowe i dobrze zaspakajają głód.

    Pyszne i lekkie kanapki

    Innym rozwiązaniem na zdrowy posiłek w pracy, jest przygotowanie w domu wartościowych kanapek. W tym celu należy wykorzystać wieloziarnisty chleb w połączeniu ze świeżymi warzywami. Warto także uzupełnić kanapkę łososiem, awokado, sałatą lub jajkiem. Do posypania można użyć natki pietruszki. Taka alternatywa będzie pyszna, zdrowa i pożywna.

    Jogurty probiotyczne

    Do pracy można także zabierać jogurty probiotyczne, które wspaniałe działają na mikroflorę jelitową. Mają one bardzo dobry wpływ na odporność organizmu. Co więcej, jogurty dostarczają cennego wapnia, białka i charakterystycznych kultur bakterii. Dzięki temu uda się zaspokoić głód i orzeźwić organizm.

    Ciastka owsiane

    Interesującą i zdrową propozycją lekkiej przekąski do pracy są ciasteczka owsiane. Produkt jest lekkostrawny i zawiera w swoim składzie błonnik. Dzięki pomaga na dłużej powstrzymać głód przez powolne wchłanianie się węglowodanów. Bardzo łatwo można je wykonać samu. Wystarczy dodać do płatków owsianych jajko, trochę bakalii i suszonych owoców, a następnie upiec.

    Bibliografia:

    https://polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,zdrowe-i-lekkie-przekaski-w-pracy,10068803,artykul.html [dostęp 18.10.2019r.]

    Ładowanie...

    Translate »
    Ładowanie