§ 1. Postanowienia ogólne
- Poniższy regulamin określa warunki świadczenia usług przez lekarzy i dietetyka
w Centrum Leczenia Otyłości SABA. Afrodyta Beata Będzińska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Centrum Leczenia Otyłości SABA z siedzibą w Łodzi 90-402, ul. Zachodnia 79/1u, NIP 7322141649, REGON 100897955, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki (dalej jako „Usługodawca”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym www.sabaodchudzanie.pl.
- Usługodawca za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji wideo konsultacji prowadzonych przez lekarzy oraz dietetyka
z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osobą fizyczną, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu (dalej jako „Pacjent’’).
- Zawartość Serwisu, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowi własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.
§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług
- Serwis stanowi narzędzie do zarządzania wideo konsultacjami medycznymi odbywającymi się w stacjonarnie w placówkach Usługodawcy (dalej jako „Wizyta’’) oraz do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi świadczonymi drogą elektroniczną w formie telefonicznej konsultacji oraz wideo konsultacji.
- Aktualna lista stacjonarnych placówek świadczących konsultacje online wraz z ich adresami oraz numerami telefonów w których Pacjent może dokonać rezerwacji Wizyty znajduje się na stronie Serwisu.
- Konsultacji dietetycznych udzielają lekarze i dietetyk Centrum Leczenia Otyłości SABA – prowadzonej przez Usługodawcę.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
- W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na używanie aplikacji Messenger lub Skype oraz dostęp do Sieci Internet.
- Serwis udostępnia Pacjentowi możliwość:
- rezerwacji Wizyt,
- rezerwacji oraz odbywania wideo konsultacji medycznych on-line z lekarzem bądź specjalistą Usługodawcy.
- Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne jednak Pacjent chcąc dokonać zakupu wideo konsultacji zobowiązany jest do uiszczenia płatności za wybraną przez siebie usługę zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem znajdującym się na stronie Serwisu. Pacjent zostanie poinformowany przed dokonaniem zakupu wideo konsultacji o jej całkowitym koszcie.
- Pacjent może przeglądać zawartość Serwisu bez dokonania rejestracji. Zarządzanie Wizytami oraz zakup i korzystanie z wideo konsultacji możliwe jest jedynie po uprzednim dokonaniu rejestracji konta przez Pacjenta.
- W celu dokonania rejestracji Pacjent podaje następujące dane osobowe:
- imię,
- nazwisko,
- adres e-mail,
- adres zamieszkania,
- numer telefonu.
- Przed dokonaniem rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.
- Po dokonaniu rejestracji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rejestrację w Serwisie (założenie konta).
- Konto zakładane jest na czas nieokreślony. Pacjent ma możliwość likwidacji konta w dowolnej chwili, bez ponoszenia kosztów za pośrednictwem poczty elektronicznej: saba@sabaodchudzanie.pl bądź wysyłając wiadomość SMS na numer podany na stronie lub dzwoniąc telefonicznie.
- Dokonanie rejestracji możliwe jest za pośrednictwem Serwisu.
- W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie wysyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji (przede wszystkim informację przypominająca o wizycie w placówce stacjonarnej). W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
- Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.
§ 3. Rezerwacja Wizyty
- Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji Wizyty odbywającej się w stacjonarnej placówce medycznej za pomocą Serwisu po uprzedniej rejestracji oraz założeniu konta wprowadzając swój indywidualny login oraz hasło. Hasło ma charakter poufny.
- Rezerwacja Wizyty odbywa się poprzez wybór oddziału wizyty (placówki stacjonarnej) oraz daty wizyty. Rezerwację Wizyty Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku „Rezerwuje z obowiązkiem zapłaty”.
- Po skutecznym dokonaniu rezerwacji wideo konsultacji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rezerwację.
§ 4. Zakup i rezerwacja wideo konsultacji
- Pacjent ma możliwość dokonania zakupu wideo konsultacji.
- Pacjent może dokonać zakupu wideo konsultacji zgodnie z cennikiem w zakładce Serwisu znajdującej się pod adresem: www.sabaodchudzanie.pl (Serwis kieruje do zakładki po kliknięciu w przycisk ,,wideo konsultacje”) po uprzedniej rejestracji oraz założeniu konta wprowadzając swój indywidualny login oraz hasło. Hasło ma charakter poufny.
- Ceny za wideo konsultacji podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- Pacjent dokonując zakupu wideo konsultacji za pomocą Serwisu (w zakładce wskazanej w ustępie 2 niniejszego paragrafu), dokonuje również rezerwacji wybranego przez siebie terminu wykonania wideo konsultacji (w tym daty i godziny). Zakup oraz rezerwację szczegółów zamówienia usługi Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku ,,Potwierdź rezerwację i zapłać’’.
- Płatności za wideo konsultacje dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem serwisu płatności Przelewy24.pl (PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań).
- Po skutecznym dokonaniu płatności za wideo konsultację i zaksięgowaniu środków przez Usługodawcę Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą zakup w tym rezerwację wybranego przez siebie terminu wideo konsultacji oraz szczegółów realizacji usługi.
- W ciągu 24 godzin Pacjent może zakupić nieograniczoną liczbę dostępnych wideo konsultacji na stronie Serwisu.
- Świadczenie usługi wideo konsultacji odbywa się w języku polskim.
- Pacjent przerywając wideo konsultację przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji dietetycznej.
- Pacjent po zakończeniu wideo konsultacji ma możliwość przesłania lekarzowi bądź specjaliście Usługodawcy wyników badań bądź innych niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu zdrowia na adres e-mail saba@sabaodchudzanie.pl. Informacje te dołączane zostają do dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
- Pacjent podczas wideo konsultacji zostanie poproszony przez Specjalistę lub Lekarza o pokazanie dokumentu potwierdzającego jego tożsamość ze zdjęciem.
§ 5. Wymogi techniczne wideo konsultacji
- Wideo konsultacje udzielane są z wykorzystaniem tradycyjnego połączenia audio (w przypadku telefonicznych konsultacji medycznych) oraz za pomocą programu Messenger (w sytuacjach awaryjnych Skype).
- Pacjent powinien być podłączony do sieci Internet chyba, że wykorzystuje jedynie telefon komórkowy w celu wykonania telefonicznej konsultacji dietetycznej.
- Pacjent w celu uruchomienia wideo konsultacji powinien zalogować się do swojego konta w Serwisie w wybranym przez siebie terminie, wykorzystać oprogramowanie wskazane w ustępie 2 niniejszego paragrafu oraz upewnić się czy urządzenie spełnia określone wymogi. Pacjent rozpoczyna wideo konsultację po kliknięciu w przycisku „rozpocznij czat wideo” dzwoniąc na „sabaodchudzanie” w aplikacji Messeger.
- Pacjent w celu odbycia wideo konsultacji może wykorzystać komputer. Urządzenie to musi być wyposażone w sprawnie działający mikrofon oraz kamerę (w przypadku wideo konsultacji dietetycznych). Przed wizytą należy wyrazić zgodę na uruchomienie mikrofonu oraz kamery.
§ 6. Odwołanie lub zmiana terminu wideo konsultacji
- Pacjent ma prawo odwołania zakupionej wideo konsultacji najpóźniej na 72 godziny przed terminem jej wykonania, logując się do swojego konta Pacjenta w Serwisie klikając w przycisk „Odwołaj rezerwację’’.
- W przypadku odwołania wideo konsultacji w czasie krótszym niż 72 godziny przed jej rozpoczęciem kwota za świadczenie nie będzie zwracana.
- Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej wideo konsultacji najpóźniej na 72 godziny przed terminem jej wykonaniem poprzez zmianę terminu jej realizacji. Zmiana odbywa się przez e-mail: saba@sabaodchudzanie.pl. Zmiana terminu wideo konsultacji w czasie krótszym niż 72 godziny przed planowanym jej rozpoczęciem wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.
- W przypadku odwołania lub zmiany terminu wideo konsultacji Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci komunikatu przesłanego na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
- W przypadku odwołania wideo konsultacji w czasie dłuższym niż 72 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem następuje zwrot uiszczonego wynagrodzenia w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za wideo konsultacje (za pomocą serwisu PayPro) lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. Usługodawca dokonuje zwrotu środków Pacjentowi w terminie 14 dni od momentu odwołania wideo konsultacji. W przypadku zwrotu należności Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, które obciążyły Serwis w związku z tą wideo konsultacją przez PayPro (zgodnie
z regulaminem usługi) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie
z opłatami nałożonymi przez bank).
§ 7. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu, jak również skutki wynikające
z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie hasła i loginu Pacjenta, jeżeli jest to wynikiem niezachowania ostrożności przez Pacjenta.
- Pacjent zobowiązuje się w trakcie wideo konsultacji do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Usługodawca oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu.
- Pacjent może w każdej chwili zaprzestać korzystania z Serwisu w tym przerwać trwającą wideo konsultacji bez ponoszenia żadnych konsekwencji. W celu uniknięcia wątpliwości, Pacjent przerywając wideo konsultację przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji dietetycznej.
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu na najwyższym poziomie. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, nie zależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja zarezerwowanego terminu Wizyty lub wykupionej wideo konsultacji
z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę, a tym samym może zrezygnować
z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.
§ 8 Wystawianie opinii
- Po zrealizowanej konsultacji dietetycznej Pacjent ma możliwość, po uprzednim zalogowaniu się do swojego konta Facebook bądź Google, wystawienia opinii na temat lekarza, dietetyka oraz udzielonej konsultacji dietetycznej.
- Pacjent ma możliwość zamieszczenia swojego zdjęcia (avatar) obok wystawionej opinii. Zamieszczenie zdjęcia jest dobrowolne i nie jest konieczne dla wystawienia opinii.
- Pacjent jest odpowiedzialny za treść publikowanej opinii. Zabrania się publikacji opinii naruszających prawa osób trzecich lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa, którymi są w szczególności opinie, które:
- zawierają treści nieprawdziwe, pomówienia, obraźliwe, obsceniczne, wulgarne, nienawistne, zawierające groźby,
- wzbudzają rasizm, fanatyzm, nienawiść lub jakiegokolwiek rodzaju krzywdzenie fizyczne jakichkolwiek grup ludzi lub osób,
- prześladują lub popierają prześladowanie innych osób,
- zawierają informacje, które powodują lub stanowią zagrożenie prywatności lub bezpieczeństwa jakichkolwiek osób,
- zawierają informacje promujące nielegalne działania bądź zachowania,
- naruszają prawa własności intelektualnej osób trzecich,
- zawierają linki do stron internetowych,
- promują lub sprzyjają przestępczym działaniom lub przedsięwzięciom albo zawierają instrukcje nielegalnych czynności,
- naruszają lub stanowią próbę naruszenia praw ochrony prywatności, praw do komercyjnego wykorzystania dóbr osobistych, praw autorskich, praw ochrony znaków towarowych, praw wynikających z umów oraz innych praw jakiejkolwiek osoby,
- szerzą propagandę i/lub symbole organizacji, które są niekonstytucyjne lub nielegalne.
- Wszystkie opinie wystawiane przez Pacjentów są moderowane przez Usługodawcę, w celu uniknięcia publikacji treści niezgodnych z prawem, Usługodawca zastrzega sobie prawo do publikowania wybranych opinii.
- Poprzez publikację opinii (w tym zamieszczenie swojego wizerunku) Pacjent udziela Usługodawcy bezterminowej licencji na jej wykorzystywanie, utrwalanie, zwielokrotnianie, publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym. Celem udzielenia licencji, o której mowa w zdaniu poprzednim, jest promocja Serwisu.
§ 9. Reklamacje
- W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Centrum Leczenia Otyłości SABA z siedzibą w Łodzi 90-269 ul. Piotrkowska 18 .
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
- Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.
§ 10. Dane osobowe
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO
Klauzula informacyjna dla Pacjentów
zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.l nr 119, str. 1) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana* danych osobowych jest Afrodyta Beata Będzińska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Centrum Leczenia Otyłości SABA Afrodyta Beata Będzińska z siedzibą w Łodzi, 90-269 Łódź, ul. Piotrkowska 18, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr 82717 oraz do Rejestru Podmiotów Prowadzących Działalność Leczniczą pod nr 10-01678, adres e-mail saba@sabaodchudzanie.pl, zwana dalej Administratorem Danych Osobowych.
- Z Administratorem Danych Osobowych można się skontaktować pisząc na adres: 90-269 Łódź , ul. Piotrkowska18, adres e-mail saba@sabaodchudzanie.pl lub telefonując pod numer: 426302015
- Pani/Pana* dane osobowe w zakresie danych zwykłych1* oraz danych wrażliwych2* zostały pozyskane bezpośrednio od Pani/Pana* i za Pani/Pana* zgodą. Podanie przez Panią/Pana* danych osobowych jest dobrowolne.* Podanie przez Panią/Pana* danych osobowych jest też wymogiem ustawowym, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych i prowadzenia dokumentacji medycznej.* Jest Pani/Pan* zobowiązana/ny do podania danych osobowych, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udzielenia przez Administratora Danych Osobowych świadczeń zdrowotnych, służących zachowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia, w zakresie leczenia otyłości oraz i wystawienia dokumentów sprzedaży (faktury VAT, rachunku) oraz innych dokumentów potwierdzających zawarcie umowy, zawierających dane osobowe.
- Pani/Pana* dane osobowe będą przetwarzane za Pani/Pana* dobrowolną zgodą, a jednocześnie Pani/Pana* dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia przez Administratora Danych Osobowych świadczeń zdrowotnych, służących zachowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia, w zakresie leczenia otyłości oraz wypełniania obowiązków nałożonych na Administratora Danych Osobowych jako prowadzącego działalność gospodarczą i prowadzącego działalność leczniczą, w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej oraz księgowej. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest Pani/Pana* dobrowolna zgoda*, wymogi ustawowe, realizacja umowy o udzielenia świadczeń zdrowotnych*, a także prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora Danych Osobowych w postaci niezbędności przetwarzania danych do wykonania umowy, możliwości dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami* oraz wypełniania obowiązków nałożonych na Administratora Danych Osobowych jako prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia dokumentacji księgowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a to ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisów o rachunkowości i przepisów prawa podatkowego.
- Odbiorcą Pani/Pana* danych osobowych będą: Administrator Danych Osobowych oraz organy i podmioty upoważnione do tego na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Pani/Pana* dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
- Pani/Pana* dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż przewidziany przez obowiązujące przepisy prawa – ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz okres wymagany przez obowiązujące przepisy prawa o rachunkowości i prawa podatkowego w zakresie przechowywania przez Administratora Danych Osobowych jako prowadzącego działalność gospodarczą dokumentacji księgowej.
- Przysługuje Pani/Panu* prawo dostępu do swoich danych osobowych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu* prawo do cofnięcia udzielonej przez siebie zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Pani/Pana* danych osobowych, dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Przysługuje Pani/Panu* prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru w wypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa.
- Pani/Pana* dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania3.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.sabaodchudzanie.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).