Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie

Tak często pomijane drugie śniadanie

Wiele osób żyje w przekonaniu, że drugie śniadanie nie ma większego znaczenia. Niestety jest to błędna teoria. Systematyczne spożywanie tego posiłku pozwoli zachować dobrą kondycję zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Dobrze dobrane składniki sprawią, że skutecznie zadbasz o swój organizm. W rezultacie ochronisz się przed otyłością, czy też chorobami układu krążenia. Poprawisz też swój metabolizm. Czy to nie jest fantastyczna perspektywa? Dowiedz się, dlaczego często pomijane drugie śniadanie jest tak istotne.

Dlaczego drugie śniadanie jest tak ważne?

Drugie śniadanie zapewnia dodatkowy zastrzyk energii. Po zjedzeniu pierwszego posiłku do obiadu mija wiele godzin. Dodatkowe jedzenie pomiędzy dostarczy cennych składników i minerałów. Co więcej, człowiek nie usiądzie do głównego dania tak bardzo wygłodniały. Specjaliści podkreślają też, że osoby, które nie pomijają tego etapu, są bardziej odporne na stres. Dzięki temu skutecznie uzupełniają płyny i składniki odżywcze, których nie udało się dostarczyć zaraz po wstaniu z łóżka. Po trzech godzinach od pierwszego śniadania dochodzi do spadku cukru we krwi. Dlatego istotnie pogarsza się wydajność i koncentracja. W rezultacie nie można efektywnie uczyć się, czy też produktywnie wykonywać obowiązków służbowych. Widzisz teraz, że rezygnacja z drugiego śniadania nie należy do najlepszych pomysłów!

Co warto jeść na drugie śniadanie?

Często pomijane drugie śniadanie powinno być przede wszystkim wartościowe. Zatem włącz do swojego codziennego menu pełnoziarniste pieczywo. Doskonale sprawdzi się też twarożek, jajka, chuda rybka, zdrowe płatki, czy jogurty. Może to być owsianka, pyszna sałatka pełna warzyw, czy jogurt naturalny. Takie śniadanko możesz wzbogacić jabłuszkiem lub gruszką. Natomiast zapomnij o batonikach, ciasteczkach i innych tego typu przekąskach.

często pomijane drugie śniadanie

Często pomijane drugie śniadanie, czyli jaka powinna być jego kaloryczność?

Pamiętaj o tym, że posiłkiem o najwyższej kaloryczności jest danie główne, czyli obiad. Kolejne miejsca przypadają na śniadanie i kolację. Dwa pozostałe posiłki, czyli podwieczorek i omawiane w tym artykule drugie śniadanie powinny wyróżniać się kalorycznością na poziomie od 5 do 10 procent energii z diety.

Jakie pomysły na drugie śniadanie do szkoły?

Na drugie śniadanie do szkoły wcale nie musisz dawać dziecku kanapek. Istnieje bowiem wiele ciekawych alternatyw na ten posiłek. Twoja pociecha ucieszy się z pysznej owsianki z jogurtem. Dodaj do niej pestki słonecznika i daktyle, a będzie jeszcze smaczniejsza. Sałatkę grecką przygotujesz na wiele sposobów. Dzięki temu przełamiesz nudę i wprowadzisz nutkę świeżości do menu Twojej pociechy. Co więcej, wspaniale w tym zadaniu sprawdzą się pokrojone warzywa i owoce. Mogą to być na przykład jabłka, gruszki, pomidorki koktajlowe, brzoskwinie, banany, borówki i wiele innych.

Mamy dla Ciebie również świetny przepis na zdrowe placki z owocami. Wystarczy, że zetrzesz jabłka na tarce o dużych oczkach. Następnie połącz ze sobą jedno jajko, łyżkę jogurtu naturalnego, taką samą ilość mąki orkiszowej i kokosowej. Ciasto wzbogać smakiem cynamonu, odrobiną cukru kokosowego i wcześniej przygotowaną masą jabłkową. Następnie usmaż placuszki i włóż je do pojemnika śniadaniowego. Twoje dziecko będzie zachwycone takim śniadaniem.

Drugie śniadanie to niezwykle ważny posiłek. Dostarcza cennej energii i wartościowych składników mineralnych. Dlatego zabieraj je do pracy, na spotkanie z klientem i wszędzie, dokądkolwiek się udajesz. Dzięki temu zadbasz o swoje zdrowie, dobre samopoczucie i dasz dobry przykład swojemu dziecku.

Bibliografia:
1. https://www.bee.pl/7-sposobow-na-zdrowe-drugie-sniadanie-do-szkoly-i-pracy-a-175.html [dostęp 19.03.2021r.],
2. https://medmiasto.pl/drugie-sniadanie-dlaczego-jest-wazne [dostęp 19.03.2021r.],
3. http://portaldietetyka.pl/2017/06/22/rozklad-posilkow-i-ich-kalorycznosci-w-ciagu-dnia/ [dostęp 19.03.2021r.].

Ładowanie...

Ładowanie