Dietetyk Wrocław - Leczenie Otyłości | Saba Odchudzanie
  • Postaw na test 10:00 01.04.2016
  • Wizyty Promocyjne

    Zbilansowana dieta – czyli jaka?

    Osoby, które od lat zmagają się z problemami z wagą, doskonale wiedzą, że dieta cud nie istnieje! Nie ma żadnego złotego środka, który tak po prostu zapewni nam szczupłą sylwetkę. Odchudzanie wymaga bowiem wiele pracy i wysiłku, ale to nie wszystko. Bardzo ważny jest również odpowiedni jadłospis. Jednak to nie o wybór konkretnego rozwiązania tu chodzi! Kluczowa jest zbilansowana dieta. Na czym ona polega i jakie są jej zasady?

    Co to znaczy zbilansowana dieta?

    Wszystkie osoby, które kiedykolwiek próbowały jakiejś diety, z pewnością słyszały, że najważniejsze, aby ich codzienne menu było zbilansowane. Tylko co to tak naprawdę znaczy? W jaki sposób powinniśmy jeść, aby zapewnić sobie zdrowie i doskonałą sylwetkę?

    Zbilansowana dieta oznacza, że musimy dostarczyć organizmowi wszystkich składników odżywczych, minerałów i witamin, w odpowiednich proporcjach. Jest to dużo istotniejsze niż wykluczanie czegoś z jadłospisu albo skomplikowane kompilacje posiłków, proponowane przez niektóre diety.

    Warto także dodać, że w zbilansowanej diecie niekoniecznie chodzi tylko o rozprawienie się z nadmiarowymi kilogramami. Znacznie ważniejsza jest profilaktyka zdrowia. Dostarczając organizmowi niezbędnych składników odżywczych, zapobiegamy tym samym poważnym chorobom, takim jak schorzenia układu krwionośnego czy oddechowego.

    Zasady zbilansowanej diety

    Specjaliści dietetycy opracowali listę wskazówek, które pomogą wcielić w życie zasady zbilansowanej diety. Warto się z nimi zapoznać i stosować na co dzień, ponieważ dzięki temu dbamy o nasz organizm, dostarczając mu tego, co najlepsze.

    Jesteś tym, co jesz

    Zgodnie z tym powiedzeniem, powinniśmy zmienić swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe. Zdarza się bowiem często, że przez lata przyzwyczajamy się do określonego stylu jedzenia, który jest dla naszego organizmu bardzo niekorzystny. Wiele przyzwyczajeń wynosimy z domu, w inne obrastamy przez kolejne lata, a efektem mogą być nawet poważne problemy ze zdrowiem! Im szybciej zmienimy swoją dietę, tym szybciej zaczniemy walczyć o sprawne ciało i umysł.

    Zbilansowana dieta to nie tylko jedzenie — pij dużo wody!

    Odpowiednie nawodnienie jest kluczowe dla każdego człowieka. Bez względu na to, czy aktualnie jesteśmy na jakiejś diecie, czy nie, picie dużej ilości wody jest najważniejsze.

    Od dawna mówi się o tym, że powinniśmy wypijać minimum 2 litry wody dziennie. Bez niej nie sposób wyobrazić sobie prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Warto także pamiętać przy tym, aby jednocześnie ograniczyć picie słodkich napojów, kawy/herbaty oraz alkoholu. Tylko woda ma prawdziwie życiodajną moc.

    zbilansowana dieta

    Jedz regularnie!

    Prawda stara jak świat, mówi o tym, aby jeść pięć posiłków dziennie. Jest ona nadal w mocy! Lepiej gdy są one mniejsze, ale odbywają się częściej. Organizm łatwiej trawi mniejsze porcje. Warto zadbać również o w miarę równe odstępy między nimi i stałe pory jedzenia. To bardzo ważne, aby przez cały dzień regularnie dostarczać ciału niezbędnych składników.

    Zbilansowana dieta — zwróć uwagę na to, co wkładasz do garnka!

    Warto jeść świadomie. Im więcej wiemy na temat zdrowego odżywiania, tym staranniej dobieramy składniki do codziennego jadłospisu. Jedzenie typu fast food, niezdrowe przekąski i napoje gazowane najlepiej zastąpić warzywami. Zamiast wszystko wrzucać na patelnię, lepiej składniki upiec lub ugotować na parze.

    Jedząc w ten sposób, mamy pewność, że dostarczamy organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. W zdrowych produktach znajdziemy to, co dla nas najlepsze, czyli potrzebną dawkę składników odżywczych. Warto także ograniczyć spożycie białego cukru oraz słodyczy. Zamiast nich możemy poszukać zdrowszej alternatywy, na przykład owoców i miodu.

    Wybieraj świadomie!

    Bycie świadomym konsumentem to w dzisiejszym świecie niemal obowiązek. Tak wiele jest wokół oszustwa i naciągania, że odrobina uwagi wręcz przyczyni się do odzyskania większej kontroli nad własnymi wyborami.

    W tym celu warto czytać etykiety i sprawdzać, co tak naprawdę kupujemy. Ważne jest przy tym, aby wybierać produkty jak najmniej przetworzone, czyli te z krótkim składem. Powinny także zawierać jak najzdrowsze elementy.

    Zbilansowana dieta powinna się opierać także na samodzielnie przygotowanych posiłkach. Mamy wówczas największą gwarancję, że jemy dobrze, dostarczając tego, co niezbędne. W ten sposób wiemy również, co wchodzi w skład naszych posiłków. Specjaliści podpowiadają także, by ograniczyć jedzenie poza domem. Pozwoli nam to na lepsze planowanie posiłków oraz zakupów, a nawet na oszczędności w domowym budżecie.

    Zbilansowana dieta jest dla każdego!

    Warto mieć świadomość, że zbilansowana dieta to rozwiązanie dla każdego! Dlaczego? Ponieważ chodzi w niej przede wszystkim o optymalnie opracowane menu, dostarczające tego, co niezbędne, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Nie ma tu mowy o żadnych wyrzeczeniach czy umęczeniu, które często kojarzy się z procesem odchudzania. Co więcej, zbilansowana dieta wcale nie oznacza, że musimy zmieniać cokolwiek w naszej wadze. To po prostu zdrowy tryb życia. Aby jednak dopasować menu do indywidualnych potrzeb, warto zwrócić się do specjalisty dietetyka. On z pewnością podpowie, w jaki sposób skomponować codzienną dietę, aby była dla nas odpowiednia.

    Źródła informacji:

    Ładowanie...

    Translate »
    Ładowanie